dijous, 6 de novembre del 2008

Llegim!


Aquests últims dies m'he sorprès a mi mateix deixant anar frases com ara: "Ales negre, notícies negres" o bé "L'hivern s'acosta". Sí, d'acord, els que em coneixeu sabeu que quan escric qualsevol cosa (fins i tot els SMS) em surt la vena poètica i surto amb frases així... Però en aquest cas concret, cito a un llibre. Bé, de fet hauria de dir que cito a una saga: Cançó de gel i foc (A song of ice and fire) del senyor George R.R. Martin. Als que us agradaria la saga ja la debeu haver llegit, i als que no us veig llegint-la crec que tampoc la llegireu, però tot i això aquí us la presento!

En unes terres ficticies, diferents families lluiten entre elles per obtenir el tro del regne. Algunes ho fan per cobdicia, d'altres per honor, per deure, o fins i tot per justicia. En un mar de personatges molt humans, es fonen els conceptes de bé i de mal fins a despullar en cada personatge la crua essència humana. Si El hobbit i El senyor dels anells et van semblar bons llibres, no et pots perdre aquesta saga. Si la novela fantàstica no et motiva, simplement llegeix més enllà de la forma. Per exemple pren-te les families com empreses, partits polítics o faccions d'altre mena, i les guerres com a conflictes de qualsevol mena. Busca en cada personatge cares properes i, al final, identifica't a tu mateix i coneix-te. Recorda que Sun Tzu es llegeix a les millors facultats d'economia del món...


Foto: Primer llibre de la saga: Joc de trons!

4 comentaris:

Albert Johé i Martí ha dit...

Jo ara vaig pel Shogun.
Després la profecía maya.
I després perquè no aquest!

Unknown ha dit...

Shogun, gran llibre. A mi em va agradar moltíssim. Hi ha qui diu que pot ser lent o fins i tot pesat, però per un amant de la cultura japonesa com jo, és imprescindible i de lectura obligada!

Bacterio ha dit...

Juego de tronos, bufff, un llibre impressionant. Jo el vaig descobrir fa molt de temps i fins i tot vaig anar al Gigamesh a comprar-lo junt amb el Choque de Reyes.
El recomano moltíssim. Sort que els fans d'en Martin cada dia som més.
Ara només ens fa esperar a que acabi d'escriure La danza de dragones jejeje

Unknown ha dit...

Haurem de tenir paciència... Però l'espera s'ho valdrà segur!
:D