dijous, 16 d’octubre del 2008

Lluny del port

A vegades hi ha coses que ens agraden. Si aquestes agraden a més gent a vegades se'n diu art. No us ensenyaré casa meva, però sí el poc art que hi tinc: "La gran ona de Kanagawa", grabat del 1832 obra de Katsushika Hokusai dins la sèrie 36 vistes del Mont Fuji. No sé ven bé per què però aquest grabat té quelcom màgic i captivador que ha atret a moltíssima gent... L'han reproduït en milers de cartells, l'han alabat grans artistes, te'l troves a la web cada dos per tres, fins i tot l'han copiat per al logo d'una marca d'equipació esportiva surfera... Què té? No ho sé, però em podria estar hores mirant-lo... Els tons blancs i blaus de les onades fonent-se amb el Mont Fuji... La petitesa i aparent fragilitat dels kobunes lluitant contra el mar... Un cop algú em va dir que soc Oceà, calm i inamovible normalment, però amb la força dels tsunamis si cal... Deu ser per això que m'agrada aquest grabat.

3 comentaris:

BoNeT ha dit...

Mar i muntanya en un mateix espai... Això hi veig jo.

Anònim ha dit...

Fantàstic no ho sé, però jo conec una anècdota sobre aquesta obra.

resulta que la Sony va encarregar una proposta de disseny pel vídeo de promoció de les noves BRAVIA a un tal Kozyndan. Ell els va presentar això: http://www.bunnylicious.org/public/2006/11/kozyndan.jpg. Van rebutjar-ne la proposta dient que en tenien una de millor. L'anunci definitiu: http://www.dailymotion.com/video/k3RCCBdGke3WpVm32X

Fort, no!?

Salut!

Unknown ha dit...

Ei, molt interessant! Veieu el que us deia d'aquest grabat? és que té algo màgic...

:)