dijous, 30 d’octubre del 2008

Gimnàstica mental


Els cervells en desús s'atrofien. Pertant, i per commemorar cert sopar (molt femení) de la setmana passada, avui farem una sessió d'exercitació mental. Sense més preàmbul us presento el joc:

1 1 1 = 6
2 2 2 = 6
3 3 3 = 6
4 4 4 = 6
5 5 5 = 6
6 6 6 = 6
7 7 7 = 6
8 8 8 = 6
9 9 9 = 6

Com veieu, hi ha 9 igualtats que tal com estan no es compleixen. La idea és que afegint operadors matemàtics aconseguiu que les igualtats siguin certes. Per exemple, per a "2 2 2 = 6" podríem fer: "2+2+2=6". Estic convençut de que tots podeu resoldre-ho, però de totes maneres, la setmana que ve penjaré les respostes.

p.d.: Merci Bernat!

6 comentaris:

BoNeT ha dit...

Podem posar parèntesis, arrels (quadrades per defecte o utilitzant sempre un número?) o exponents?

Unknown ha dit...

Sí, a veure, amb + - * i / no en fas prou, això és obvi quan et planteges 1 1 1 = 6
Això sí, recomano no usar trucs com ara exponenciar a 0, per que perd gràcia...

Albert Johé i Martí ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Albert Johé i Martí ha dit...

Vale, però estimula molt més el cervell olorar una flor o tocar un instrument que fer càlculs mentals :P

I pels que ja hem resolt hi ha premi? ;)

Unknown ha dit...

Premi?
clar que n'hi ha! La satisfacció personal de poder dir: "Jo ho vaig resoldre!" (i que sigui veritat)
:D

BoNeT ha dit...

"Jo ho vaig resoldre" Mmmh... Quina sensació! ¬¬

Em quedo amb olorar una flor, tot i que el cervell no és que l'estimuli gaire (bé, potser segons quina planta...).